Cool

 

Kuten otsikostakin huomaa, niin tämä mamma on lomalla... Ja Kyttäkin sopivasti tuli taas reissultaan kotiin, niin on sitten kaksi karvaista poikaa viihdyttämässä mammaa... No joo, lomalla on tarkotus touhuta koirien kanssa kaikkee mahdollista, kun muutakaan tekemistä ei oo..Ainakaan semmosta, mitä jaksais tehdä..

 

Viime aikojen tekemisistä... Lauantaina oltiin Karkkilassa Reiskan ja Ranen kanssa ja otettiin sitten Reiskan kanssa vähän treeniä. Meidän piti kyllä ihan vaan juoksuttaa sitä vapaana, mut sit se meni vähän treenaamisen puolelle, mut ei se kai ketään haitannu. Luoksetuloja, jotka loistavia. Jääviä, jotka loistavia. Seuraamista, joka persiistä tällä hetkellä, kiitos Minna parannusvinkistä. Kaikki muu meni loistavasti paitsi tuo seuraaminen. Palkattiin pääasiassa lelulla. Muutaman kerran lähti vähän omille teillensä tai ei tullu luokse niinkun pitäis ja sai nahkahanskoja ja narua peräänsä, hätkähdytti kivasti ja alko Repe pelittään paremmin. Siitä saa vielä käsittämättömän hyvän tokokoiran, kun sen saa ojennukseen ja kun se oppii vähän rauhottumaan. Katotaan josko me sitten vaikka Reiskan ollessa viisvuotias päästäis kisaamaan, jos Reiska nyt edes siinä iässä osaa rauhottua... ;)

Se vähän ittee ottaa päähän, että Reiska tottelee Ranee edelleen paljon paremmin kun mua... Mulla ei vaan oo sitä auktoriteettia eikä sitä auktoriteettiääntä, mut oon kuitenkin edistyny paljon Repen kanssa...

Sunnuntaina oltiin Peten ja Eeman ja koirien kanssa lenkillä. Ihan überhyvä lenkki. Kyttä ja Reiska ei suuremmin noteeranneet mitään mikä tuli vastaan. Edes Kyttä ei viittiny äristä muille koirille!! JEE!! Valtaisaa kehitystä! Kyllä Kyttä kiihty taas valtavasti nähdessään muita koiria, muta käveli "omilla jaloillaan" niiden ohi eikä ollu menossa sanomaan niille mitään. Tuijotti niitä vaan ja kiihty. TADAA! =) Olen ylpeä.

Lopuksi päästettiin Kyttä ja Reiska koirapuistoon vielä vähäksi aikaa juoksemaan ja sit taas innostuttiin ottaan vähän tokookin siinä. Kyttä ensimmäistä kertaa oli mulla hallussa ja se teki mitä mä käskin. Ei oo koskaan ennen ollu silleen hanskassa. Ja mähän en oo kun pari vuotta tahkonnu sen kanssa...Noh, sitkeys palkitaan meinaa Kyttä ilmeisesti. Ranen kanssahan se tekee aina tosi kivasti. Munkin kanssa, jos on pallo tai muu hyvä lelupalkka, mut koskaan ei oo edes seurannu mua käskystä ilman näkyvää palkkaa... Että näin meillä..Vähän kyllä jouduin leijumaan koko sunnuntai-illan...

Eilen olin Repen kanssa Forssassa ja Jokioisilla pyörimässä. Käytiin vähän metsässä ja Reiska oli tosi kivasti siellä, koko ajan näköetäisyydellä ja tosi kivasti kuulolla ja totteli kun unelma. =) JEE! (koskaskoos tulee takapakkia kun kaikki on nyt niin kivasti?!?) Sit mä kävin Minnalla ja Sakella, kiitos kutsusta ja lisää näitä juttutuokioita..Ihania koiruuksia... Reissu meni siis kivasti, tänään tosin meillä on vinkunu vähän liikaa mun makuuni...Kiitos kuitenkin Minna. ;)

Tänään ajattelin kirjottaa ihan paperille, että mitä kaikkee olinkaan suunnitellut tekeväni koirien kanssa. Jotta kerkeis tekeen kaikkee loman aikana mitä on etukäteen suunnitellu. Kaks viikkoo kuluu kuitenkin niin sikanopeesti ettei tosikaan...

Kuvia lähipäiviltä tulossa ja nyt ulos...Jommankumman kaa...