Maanantaina käytiin kokeilemassa uusia vetovermeitä Reiskan ja Ranen kanssa. Reiska oli jotenkin hoksannu homman idean! Mahtavaa! Ilmeisesti sen oli pitäny puol vuotta kypsytellä vetoasiaa päässään ennenko hokas homman. Alkumatkasta ei vetäny kauheesti, naru oli kireellä, mut kunnon vetoo ei tuntunu. Loppumatkasta veti oikein mukavasti. Meno alkoi olla jo melko tasaista eikä entisiä nyppäilyjä tuntunut suuremmin ja lisäksi Reiska käveli oikeassa paikassa eikä tehnyt siksakkia tien laidasta toiseen. Excellente! Olin oikein tyytyväinen. Nyt pitäiskin sitten löytää jarrut...Kun Rane lähtee juoksemaan ja huutaa Repee niin Repehän menee ja mamma kirkuu perässä...pitäis joku pysäytysnappula kehitellä.. Kun ei mun jalka vaan liiku niin nopeesti toisen eteen mitä Repellä ja Ranella...

Nyt on sitten podettu kipeitä lihaksia (eli sellaset jostain löytyy!) pari päivää.

Eilen sitten oli viimeinen toko. Harmitti jotenkin tosi paljon, kun olisin niin mielelläni jossain ryhmässä ja varsinkin tommosen mukavan kouluttajan johdolla, mut ei voi mitään.

Oltiin taas paikalla reilusti ennen omaa vuoroa ja kävelin Reiskan kanssa pienen lenkin, kun tiesin, että sillä on hätä ja tungin sen sitten takaisin autoon. Meidän vuoro alkokin tosi ajoissa kun pari tyyppiä oli taas poissa (ja saatiin taas joku 45 minan sessio). Otettiin ensin hyppyä, kun samalla kentällä oli alkamassa agilitytreenit, niin piti kasata meidän este pois sieltä. Reiska ekalla kertaa käskyn jälkeen ihmetteli ja kiersi uudelleen mun vierelle perusasentoon. Tokalla kertaa näytin estettä kädellä ja sanoin käskyn. Reiskan ilmeestä näkin miten sille valkeni homman nimi ja sen jälkeenhän meni vallan mainiosti. Toki edelleen on tunkemassa kovasti esteen sivulle (eli tulossa takasin mun luo) ja tähän pitää kiinnittää palkkauksessa huomiota.

Tyytyväinen olin siihen, että ei ottanu mitään häiriöö vieressä olevista ihmisistä ja agiesteistä tai mistään muustakaan. Hyppi vaan esteen yli tyytyväisenä. Siitä sitten siirryttiin läheiselle nurmikentälle ja tehtiin alokasluokan koe meille. Kouluttaja leikki tuomaria ja mun ja Reiskan ei ees tarvinnu leikkiä ketään... =/

Seuraaminen hihnassa. Reiska tuli perässä tai meni edellä tai oli sivulla, mutta edelleen ihan kamalaa. Seuraaminen vapaana. Sama meno jatkui. Yhden käännöksen teki mallikkaasti. Vapaana seuraamisessa lopetus oli mielenkiintoinen: Reiska oli kävelly pari metriä sen jälkeen kun mä olin pysähtyny. Sitten huomas, että ohoh ja teki oikein laajassa kaaressa pyörähdyksen mun ympäri ja tuli perusasentoon viereen istumaan. Huoh.

Liikkeestä maahanmeno. Täydellistä =) Karjasin vähän normikäskyä kovempaa ja kauniisti oli lysähtäny maahan ja siellä makoili kunnes tulin vierelle...Repe perkule teki semmosen mitä ei oo koskaan ennen keksiny tehdä! Ennakoi ja pomppas istumaan ennen kun mä olin sanonu mitään! Eikä edes istunu perusasennossa vaan ihan vinossa puoliks mun edessä. Huoh.

Liikkeestä seisominen. Ennakoi kuulemma käskyä ja alko jätättään hieman. Seisomaan pysähty tosi hienosti, mutta ihan poikittain, johtuen siitä, että oli ennakoinu ja että oli seurannu miten sattuu. Istahti nätisti, mutta hieman tais olla väärä paikka liikkeen lopussa.

Luoksetulo. Vauhtia oli tosi paljon, mutta kun tätä ei olla näin tehty lähiaikoina, niin tuli puoliksi eteen istumaan poikittain, josta sitten käskin sivulle. Huoh.

Makaamista ei tehty, kun ei ollu muita koiria, joiden kanssa ois voinu makuuttaa. Kouluttajan mielestä meillä on pientä hiomista, seuraamisessa lähinnä, mutta mun mielestä meillä on vaikka missä hiomista ja paljon tekemistä...Mut kyl tää tästä kun vähitellen hahmottaa Reiskan vahvuudet ja heikkoudet ja ne jutut, mihin pitää tosissaan paneutua. Noin niinko seuraaminen...

Siitä olin taas rinta rottingilla, kun Reiska oli tosi hyvin mulla hallussa, vaikka oli vapaana ja vaikka oli hässäkkää paljonkin lähellä. Ei ollu menossa luvatta minnekkään, pyöri vaan mun lähellä, söi linnunsulkia, jäniksenpapanoita, raahas kutittavaa pyllyään maata pitkin jne. mut ei ollu menossa pois mun luota, kulutti vaan sijaistoiminnoilla aikaansa, kun juttelin kouluttajan kanssa...

Nyt onkin sitten pitäny koko aamupäivä ettiä jotain ryhmää mihin tunkis itteensä, vielä ei ole tuloksia siltä saralta...

Pitää vielä mainita, että tekemisen into oli taas jotain ihan käsittämätöntä (tai sit ne lihapullat vaikutti), mut ihan mieletön into Reiskalla päällänsä ja kävi välillä tökkiinkin mua siihen malliin nenällään, että tehdään nyt jo jotain eikä vaan seisoskella. Viime viikko oli vaan taas semmonen painajaisuni, joka ei onneks jatkunu tällä viikolla =)

1240161320_img-d41d8cd98f00b204e9800998e

Kuvasta voi ihan jokainen itte päätellä mitä Reiska on tekemässä ;)