Normimasennus oli taas eilen päällänsä kun oltiin viimistä kertaa tokoilemassa tämän kurssin tiimoilta. Kouluttajat oli tosi ihania ja niiden kanssa olis voinu vielä jatkaa pidempäänkin. Haikea olotila.

Aamupäivällä kävi ilmi, että mun autoon oli murtauduttu ja se aiheutti kyllä sapetuksen koko päiväksi. Onneksi ei Reiskaa haitannut mamman sapetukset.

Tokossa olikin sitten paikalla vain kaksi tyyppiä kahden kouluttajan lisäksi. Alunperinhän meitä oli ainakin 12. Tiedä sitten minne olivat kadonneet. Tulimme sitten siihen tulokseen, että pidetään möllitoko! =)

Luoksepäästävyys: Reiska rähähti ihan tutulle kouluttajallemme, josta se tykkää kovasti. Mutta häneen ei tänään kosketa. Kielsin ja nyppäsin narusta, mutta näillä ei suurempaa vaikutusta ollut. Rähinä taisi loppua, mutten muista ihan varmaksi kun olin taas järkyttyneessä tilassa! Mikä helevetti nyt tässäkin on sitten!? Ei siis johdu mun jännittämisestä tai koetilanteesta! Murrosikäisen mielen harhoja, vittuilua mammalle, mamman suojelua vai mitä? Eihän se näyttelyissä tee näin kun tuomari tulee! Mietinkin, että jos sitä seisottaisi mun sivulla kun tuomari tulee...Jos olis niinko tutumpi juttu näytelmistä...Ja mun ymmärtääkseni olis ihan sallittua tokossa...MUN PÄÄ HAJOO JA TULEE HARMAITA HIUKSIA TON MURROSIKÄSEN APINAN KANSSA!!!

Toisen paikallaolevan koiran (uros) omistaja ei halunnut, että hänen koiransa olisi Reiskan vieressä paikallamakuussa. Onneksi saatiin asia sumplittua niin, että toinen kouluttajamme haki pikkupuudelinsa (narttu) siihen väliin sitten. Reiskan olisi kovin mieli tehnyt leikkiä pikkuisen kanssa. Olikin ihan kiva testi tuo paikallamakuu...Kun jännityksellä odotimme, että lähtevätkö Reiska ja pikkuinen leikkimään...Kauniisti makasivat kumpikin paikallaan. =) Reiska pääasiassa tuijotteli mua vaikkakin muutaman kerran pyöritteli päätänsä ja tsekkasi ympäristöä, haisteli hieman maata ja suunnitteli vaihtavansa asentoa muttei sitten vaihtanut. Yllättävän hyvä ja rento suoritus Repeltä, hienoa! =)

Seuraaminen hihnassa: edisti vähäsen, oli kuitenkin melko tiukkaa seuraamista. Käännyin itse kertaalleen väärään suuntaan. Täyskäännöksiä oli kaksi, jotka tein molemmat eri suuntaan kääntyen ja tsekaten kummin onnistuu paremmin, toinen oli tosi hyvä, toinen kohtalainen. Käännökset oli kohtuuhyviä, myös täyskäännökset. Muutama perusasento jäi vajaaksi tai istua törötti vähän jossain muualla kun mun sivulla. Olin erittäin tyytyväinen!

Seuraaminen vapaana: Edisti vähemmän, tiukempaa, tosi hyvä kontakti, käännökset hyviä. Joku perusasento tais jäädä vajaaksi. Olin tosi ylpeä tästä! Kouluttajat meinas, että seuraaminen paranee loppua kohden. Reiska kuulemma edistää puol koiranmittaa pahimmillaan. Kontaktia kehuivat. Kyllä se tästä! Ollaan tätä paljon tankattu ja ihana kun alkaa vähitellen näyttään siltä miltä haluan! JEE!

Liikkeestä maahan meno: Seurasi hienosti, meni maahan vähän hitaahkosti ja oli poikittain. Muuten hyvin.

Luoksetulo: Täysiä mun ohi noin 5-10 metriä kunnes muisti mitä olikaan tekemässä. Stoppasi lennättäen hiekkaa ympäriltään. Täysiä mun sivulle. Ihan sinänsä hieno suoritus, ei tullu kunniakierrosta tänään kun meni suoraan ohi ja tuli suoraan sivulle. Onneksi tätä voidaan harjotella ja isännälläkin oli illalla hyvä idea tähän =)

Liikkeestä seisomaan jääminen: Seurasi hienosti ja jäi kivasti poikittain seisomaan. Oli ottanu muutaman askeleen paikallaan käskyn jälkeen, mutta tämä ei kokeessa kuulemma haittaa kun ei etene. Minä kuulemma saatoin antaa käsiavun, kouluttajat eivät olleet ihan varmoja. Tähän pitää itse kiinnittää huomiota! Juu ja ennakoi istumisen lopussa ja teki samaan aikaan kun kouluttaja käski antaa käskyn.

Nuo vinoon jäämiset varmaan johtuivat vinosta perusasennosta tai huonosta seuraamisasennosta. Ei tiedä, pitänee tutkia ja kuvailla vaikka videolle...Raneeee!?

Hyppy: Ihan ookoo, teki perushypyn ja seisoi nenä melkein kiinni esteen reunassa. Istumaan meneminen oli taas vähän hankalaa kun ei saa ennakoida...eli ei siis tiennyt oikein olisiko käskyn jälkeen istunut vai seissyt.

Otin tuota hyppystä muutaman kerran ja kaksi kertaa oli ihan täydellisiä ja kaksi oli noita Reiskan hyppyjä, että loppuasento on vähän hassu.

Olin kokonaisuutena oikein tyytyväinen. Oletan, että olisi tullut kisoissa ykköstulos jos oltaisiin tuon alkurähäyksen jälkeen päästy jatkamaan toimintaa! =)

Meidän perjantain tokon vetäjästä oli puhetta, että Pirkko B. on siis elokuussa valmistunut tokotuomariksi. Sekä minä että kouluttajat suunnittelimme hänen kokeisiinsa menemistä heti kun sellaisia on =) Muutenkin paljon juteltiin lopuksi tokosta ja kaikesta muustakin. Suosittelivat minulle ja Reiskalle kahden viikon taukoa jossain välissä. Ettei siis tehtäisi yhtikäs mitään tokoon liittyvääkään. Pitää miettiä....Tekis kyllä Reinomiehelle varmaan hyvää...Ehkä perjantain jälkeen voitais vähän taukoilla se pari viikkoo...

Tänään onkin Reiskan rokotuspäivä. Saas nähdä mitä pikkumies meinaa eläinlääkäristä kun on nyt tommonen vammakausi vieraita ihmisiä kohtaan meneillänsä.