Eilenillalla oli sovittu tokotreenit koulun kentälle. Olin kerrankin etuajassa ja kerkesin itse asiassa treenaamaan koiran ennenkuin kukaan muu tuli edes paikalle! :/ Ensin otin Reinon kanssa jalkapallomaalinkiertoja ja kun tyyppi hoksasi mitä pitää kiertää, niin meni hyvin. Ensin kun näytin maalia ja käskin kiertämään, niin juoksi maalin viereen, pyöri itsensä ympäri ja tyytyväisenä suoritukseensa juoksi luokseni hakemaan palkkaa.

Seuraamista niin, että melko pitkää pätkää käännöksineen, pysähdyksineen, nopeuden vaihteluineen ja pallopää oli palkkana näkösällä ja sinne sitten Reiskan vapautin aina kun olin tyytyväinen suoritukseen. Onneksi meni melko nopeasti jakeluun, että varastelu ei vetele! Seuraamiset meni pääsääntösesti huisin hyvin ja olin tosi tyytyväinen. Alkuun vähän edisteli, mutta kun kerran nappasin pyllykarvoista kiinni, niin johan taas muisti pitää ne karvat mun takana eikä mun edessä... ;) Vapauttelut lelulle sujui tosi hyvin, lelun palautus vähän kaipaa treeniä kun tykkäis vaan rallailla lelun kanssa aika pitkäänkin. Onneksi tätä tarkoitusta varten oli makkaraa taskussa ja pääsin aina palkkaamaan kun toi lelun takaisin mulle.  

Liikkeestä seisominen oli superhieno, tosin annoin ihan minikokosen käsiavun ;) Kaukoja otettiin Marjan neuvomalla tyylillä ja meni ihan kivasti, tosin peruutteli hirmu pitkiä matkoja kun käskin sen istumaan (peruuttaminen on paaaljon kivempaa kun joku istuminen), muttei se kai niin paha oo... ;)

Paikallamakuu ja se meni varsin hienosti kun seisoin pallopään edessä. Reiska oli koko ajan toooosi skarppina. Olin tyytyväinen =)

Reiska oli koko ajan tosi skarppina, kuunteli mua hyvin ja oli muutenkin hirmusen täynnä tekemisen intoa. Siinä tilassa se on hyvä laittaa autoon kun jää sitten ehkä seuraavaan kertaan hjuva fiilis ja muisto, että oli tosi kivaa mamman kanssa ja että josko taas olis... Hetken päästä otin sen ulos ja kävelin vähän aikaa ruohopuskissa ja sieltähän löyty puolityhjä koripallo, jolle Reiska ei jostain syystä tajunnu muuta tehdä kun antaa tassua, mutta otettiin se kuitenkin mukaan Kytälle tuliaisiksi! =)

Sitten paikalle tulikin jo Minna ja koikkeripojat ja Reiska otti Rokan kanssa paikallamakuun, joka meni tosi hyvin, tosin Reinomies tuijotti auton takana piilossa olevaa Minnaa enemmän kun mua, mutta haittaako tuo ;) Se vähän edelleen häirittee mua kun ottaa muiden komennot niin vahvasti, että tekee just sen mitä muiden koirien käsketään tekemään, ts. menee maahan kun joku muu käskee omaa koiraansa ja ylösnousussa sama juttu.

Ihan kivalta näytti eilinen siis ja toivotaan, että viikonloppuna sama meininki eikä mitään vesisadetta!! Kun Reiskahan ei voi sateella tehdä mitään tokojuttuja kun pylly kastuu ja silleen.... ;)

Jaa niin...ja isännän kanssa käytiin eläinkaupassa ja siellä oli kaikki kevythäkit -60% tarjouksessa. Meille siis muutti sitten kevythäkki, mihin tarvittaessa mahtuu molemmatkin pojat, mutta tarkoitus lieni, että Reiska siellä saisi asustella reissussa ollessa. Niin...niitä reissuja on jo aika monta suunnitteilla ja niitä odotellaan suurella innolla! =D