Anulla oli tänään tavallistakin kinkkisempi radanpätkä meille opetettavana. Kauheasti kaikenlaisia käännöksiä, monta sylikäännöstä, monta poispäinkäännöstä ja sitten vielä jotain vimpautuksia, joita en nyt muista mitä ne oli. Reiska innokkaana kuten tavallista. Kolme ensimmäistä estettä suoritettiin ilman sen suurempia ongelmia, sitten olikin käännösharjoittelua eikä sitten millään tuo käännös ottanut onnistuakseen. Lähinnä ongelma oli siinä, että joko minä olin väärässä paikassa ohjaamassa tai sitten ohjasin liian myöhään. Reiska teki joka ainoa kerta ylimääräisen piruetin. Anu kokeili ja Reiska meni kuten oppikirjoissa.

Jatkettiin käännösharjoittelua ja jotkut käännökset meni hyvin, jotkut huonommin. Reiska oli koko ajan tosi pätevä. Kun harjoittelin koiran kanssa ilman esteitä, meni tosi hyvin. Kun otin esteen mukaan, niin meni tosi huonosti. Pitänee harjoitella jossain vaiheessa kotosalla. Kun vaan jaksaisi ja kerkeisi. Pitäisi omat esteetkin maalata, mutta en ole saanut sitäkään aikaan kuten en paljon mitään muutakaan :( Jos mun inspiraatiota näkyy, niin käskekää sen tulla kotiin!

Anulta saatiin moitteita Reiskan oma-aloitteisuudesta eli siitä kun se iteksiin suorittelee välillä esteitä kuten tykkää sillon kun Anu esim. selvittää mulle mitä pitäis tehdä. Tämä pitäis kuulemma karsia pois eikä sais tehdä mitään jollen mä anna lupaa. Sinänsä ristiriitasta, koska mä olen palkannu ja kehunu Reiskaa aina oma-aloitteisuudesta enkä halua siltä oma-aloitteisuutta viedä pois, koska sitten siitä vois tulla ihan flegu ja sitähän en missään tapauksessa halua käyvän. Eikä siitä koskaan mitään huippuaksaakoiraa tuu ohjaajan puutteen (tai ehkä ennemminkin jatkuvan töpeksinnän) vuoksi, niin en oo ottanu aksaamista kovin vakavasti, kunhan pidetään hauskaa yhdessä ja Reiskahan rakastaa lajia. Jatkamme siis oma-aloitteisella linjalla oloa ainakin tietyllä asteella vastoin Anun määräystä ;-)

Kun oltiin saatu suoriteltua rataa aikamme niin katsottiin vielä lopuksi puomin alastulokontaktia, joka Reiskalla nyt ei ole kovin hyvä, muttei se ylipäänsä suorita itse puomiakaan. Kokeiltiin siis minipuomilla. Kontaktit oli itse asiassa paremmat mitä oletin. Tosin kun palkkasin kädestä, niin Reiska jäi tuijottelemaan minua. Palkkasin maahan ja alkoi olemaan paremman näköiset kontaktit. Näitähän ei ole harjoiteltu vissiin maaliskuun jälkeen, joten siihen nähden varsin hyvä :) Ensi kerralla pitäisi olla kontaktit aiheena, joten katsotaan sitten kuinka sujuu.