Eilen ennen aksaan lähtöä opetettiin isännän kanssa (tai isäntä sen taisi opettaa, mutta kuitenkin) Tuksu menemään laatikkoon. Pahvilaatikkoon! Hulluilla on halvat huvit näes ;-) Tuks yritti tosin ensin syödä koko pahvilaatikon kunnes tajusi, että laatikossa vaan voi olla ja ihmetellä. Se oli jopa käynyt laatikkoon nukkumaan kun olin lähtenyt aksaamaan. Hupaisa olento :) Laatikkoon meneminen oli myös erittäin hupaisaa kun neiti hyppäsi sinne eikä laskenutkaan takajalkojaan heti alas vaan oli vähän kuin käsilläkävelyasennossa hengaamassa hetken jos toisenkin ennenkuin muisti tunkea ne takajalatkin laatikkoon. Minnapa vinkkasikin sitten, että seuraavaksi voisi opettaa Tuksun kävelemään etutassuillaan. Ei huono idea! :D

Reiskan kanssa sitten lähdin aksaan (onneksi on ihmisiä, jotka valistavat minulle kenen koiran kanssa minun pitäisi aksata, olin nimittäin kovasti lähdössä ensin Tuksun kanssa, jonka vuoro ei kuitenkaan eilen ollut!), matkalla pysähdyttiin Prisman jätelaatikoiden kohdalle, missä olikin jo Johanna, Minna ja Anu treenaamassa tokoa. Reiska otti paikallamakuun Jackyn vieressä. Miekkonen oli hieman levoton ja nousi kertaalleen seisomaan, josta se istumisen kautta suvaitsi sitten mennä maahan takaisin käsimerkein. Joku ajatuskatko vissiin tuli eikä muistanut mitä olikaan tekemässä tai jotain. Tokoilla piti jotain muutakin, mutta koska minulla ei ollut selkeää suunnitelmaa, niin pakkasin koiran autoon, juoruilin hetken ja lähdin aksaamaan.

Aksassa oli varsin mielenkiintoinen rata, haastavakin siltä osin etten ensinkään pysynyt koirani perässä! Rata näytti TÄLTÄ! Ensin en saanut millään pyöritettyä Reiskaa kolmannesta esteestä eteenpäin niin kuin halusin, onneksi oli Johanna paikalla ja neuvoi miten minun pitää olla ja pyörittää sitä koiraa, ettei se karkaa väärälle esteelle. Kiitos! :) Sitten kun tämän opin, niin johan se koira meni siten kuin halusin. Tosin koira oli vähän vauhdikas ja otti oma-aloitteista hyppyjumppaa heti silmän välttäessä. Lähdöissä pysyminen on sentään hieman vahvistunut, nyt ei sikaillut ja karkaillut siten kuin välillä tekee. Ei ottanut myöskään häiriötä Johannasta & Jackystä, mikä oli positiivista, keskittymiskyky oli siis aika hyvä! :) Kepeille minun piti ennättää "oikealle" puolen ja molempien vauhti kerkesi pysähtymään, mikä on kisoja ajatellen tosi huono juttu, muttei me nyt ollakaan mihinkään kisoihin menossa kun puomi ei ole kunnossa.

Puomista, se oli tosiaan eilen radalla, mutta oli matala versio ja siinähän ei Reiskan mielestä ole mitään ihmeellistä, vain normaalikorkuinen puomi on ongelma. Minipuomilla muisti jopa pysähtyä muutaman kerran kontakteilla kun karjuin perässä että seisoo tai odottaa... ;-) Lopun hyppysuora otettiin niin kertaalleen, että Ulla oli lelun kanssa palkkaamassa Reiskaa ja Reiska saatiinkin näin hyppäämään kohtalaisen hyvin hypyt. Reiska jopa leikki Ullan kanssa! Uskomatonta! Miekkonen nimittäin varsin harvoin leikkii vieraiden ihmisten kanssa ja nekin ovat tarkoin valikoituja! Hienoa! Ensin Reiska tosin otti etuhampailla ihan varovaisesti kiinni lelusta ja vähän vain kiskoi, mutta nopeasti näytti hoksaavan, että voi kiskoa vähän kovemmin ja kunnon otteellakin!

Toisella rundilla hyppyhässäköinti meni aika kivasti, viimeinen hyppy alussa ennen puomia oli hieman hankala, mutta kun Ulla selitti mihin minun rintamasuuntani pitää olla niin johan taas onnistui. Rengas meni joka kerralla erinomaisesti, Reiska osaa sen hypätä ihan hienosti aika oma-aloitteisestikin jos vain näköjään haluaa ja jos minä olen "oikealla" puolella. Keppejä ei oikein kyllä tajua jos olen "väärällä" puolella. Harjoiteltiin jokusen kerta niin että Ulla palkkasi oikeaan väliin menemisestä, mutta ei Reiska oma-aloitteisesti sinne osannut mennä. Lupasin tätä harjoitella kotona, toivottavasti saisin vaan inspiraation asiaan! Reiskan olisi kisauran kannalta vaan nyt vähitellen opittava nuo "väärällä" puolella minua olemiset ja esteen suorittamiset!

Tyytyväinen silti olin treeneihin, tosi hyvä fiilis jäi :)