Maanantaina olin Tiikerin kanssa aksaamassa ja se meni tiikerimäiseen tapaan ja oikeastaan oikein hyvinkin! Samalla reissulla tokoilin Tuksun kanssa Pilvenmäellä ja tokoilin vielä kotonakin sen kanssa. Ei mitään ihmeellistä, vahvistettiin lähinnä niitä juttuja, jotka se jo osaa (seuraaminen, liikkeestä maahanmeno ja paikallamakuu lähinnä).

Tiistaina Tuksu kävi uimassa Elonkierron aika syvissä ojissa (oli paljon vettä tullut). Ensimmäinen kerta tänä vuonna. Juhannuksena täytynee raahata se uimaan jonnekkin järveen kun niin tykkää siitä puuhasta ja se tekee hyvää kunnolle!

Eilen oli sitten Pilvenmäellä koiratanssi-ilta, johon olin ilmoittautunut Tuksun kanssa, mutta jonne menin sitten lopulta Reiskan kanssa. Tosin olisin voinut mennä molempienkin kanssa ja puuhastella vuorotellen molempien kanssa, mutta sitäpä en etukäteen tiennyt. Ensin nähtiin kouluttajamme Nadja Böckermanin ja sheltti Hipun koiratanssiesitys, jonka jälkeen meitä briiffattiin sekä freestylen että heelworkin maailmaan. Uutta asiaa ei sinänsä tullut, mutta.... innostuin uudelleen lajista! Reiskan kanssahan ollaan harrastettu koiratanssia joskus kolme-neljä vuotta sitten silloin kun asuttiin Vantaalla, mutta harrastaminen jäi muutettaessa maalle.

Hienointa oli nähdä miten liekeissä Reiska olikaan kun pääsi tekemään temppuja. Ihan mieletön into ja yritys sillä oli päällänsä, voi kumpa tokoonkin saisi tuollaisen innon päällensä. Naksuttelin tosi paljon Reiskalle ja se oppikin tosi monta uutta juttua, mm. pujottelemaan mun jalkojen välistä, tulemaan mun jalkojen väliin istumaan ja tuijottamaan mua (tämä on ollut aiemmin tooosi vaikea), tulemaan mun väliin istumaan "väärinpäin" (eli pylly mun menosuuntaan), nostamaan tassuaan samaan aikaan kun mä nostan mun jalkaa ja sit opeteltiin vielä nilkuttamista, ts. Reiska pitää etutassua ylhäällä ja kävelee ihan kuin se tassu olisi tooosi kipeä. Mä oon niin fiiliksissäni, meillä oli niin kivaa ettei tosikaan ja oikein harmitti lähteä pois kesken, mutta pakko mikä pakko.

Nyt kyllä tsempataan ja naksutellaan kaikkia hienoja temppuja koko juhannus ja isännälle, joka on tunnetusti luovempi ihminen kuin minä annoin jo tehtäväksi keksiä meille musiikin ja suunnitella meille ohjelman koiratanssiesitystä varten! LiekkiReiska haluaa harrastaa nyt tätä!  Miksen ole muistanut miten kivaa tämä oli ja miten paljon Reiska tästä tykkää?!

Etsi alakuvista koira

Tuksulla oli lenkillä muutaman kerran vaikeuksia kun hukkasi Reiskan! Tuksu siis vapaana lenkkeillessään seuraa Reiskaa kuin varjo, mutta pitkä heinikko hankaloitti seuraamista muutamaan otteeseen.

Posket pullollaan ruohoa, ihan kuin meillä kotona ei saisi ruokaa!

Lehmät laitumella

"Aaawww...äippä huutaaa, äkkiä sinneeee..."

Astetta leveämpi kesähymy

Harmi kun näiden kahden yhteiskuva ei onnistunut. Kerrankin sain tyypit poseeraamaan vierekkäin ja paikallaan, mutta sitten kotona huomasin, että Tuksu paloi puhki  On muuten himppasen vaikea saada hyviä yhteiskuvia mustasta koirasta ja valkoisesta koirasta, jompi kumpi ei koskaan ole hyvä.

Meidän perheen kuolakalle on kyllä perheen pienin jäsen.

"Miksiköhän äippä taas on kiukkuinen...?"

Näihin kuviin ja tunnelmiin on hyvä päättää tämä postaus, rentouttavaa juhannusta kaikille lukijoille!