Reiskan aktiiviviikonloppu alkoi normitokotreeneillä ATD:n hallissa Pirkon johdolla.

Ohjelmassa oli mm. paikallamakuu, joka sujui Reiskalta tosi hienosti. Otettiin kisamaisesti ja molemmilla puolilla urokset. Eipä tuo edes huomannut niitä, vaikka muuten olikin vähän omissa maailmoissaan aina välillä. Meni maahan ekalla käskyllä ja hienosti lakosi, vaikka onkin tosissaan usein lähiaikoina noussut sieltä ylös. Että ota tuosta nyt sitten selvää, olin kuitenkin tosi tyytyväinen.

Seuraamista. Kierrettiin tötteröitä ja tötterön kohdalla piti aina tehdä käännös. Ensin harjoiteltiin vasemmalle ja sitten oikealle. Käveltiin jonossa niin, että oli 4 koirakkoa peräkkäin. Reiskalla ei ollut minkään valtakunnan hajua seuraamisesta eikä käännöksistä. Edisti ihan törkeästi. Pitäisi ottaa harjoitteluun taas tuo seuraaminen näköjään. Jotenkin taas pentukurssin jäljiltä oli hallikin nameja täynnä ja niitä Reiska jäljesteli siellä heti kun silmä vältti eikä sitten kyennyt muutenkaan niin keskittymään muuhun...Ärsyttävää kun vaikka kuinka toruu ja komentaa tuosta namien etsinnästä, niin ei mene jakeluun. Toivottavasti joskus menisi jakeluun haittaamatta mejää ja muita nenänkäyttöjuttuja.

Luoksetuloa: ihan sairaan hieno luoksetulo, ei tehnyt edes kunniakierrosta vaan ekaa elämässään varmaankin tajusi jarruttaa jo ennen kuin on mennyt mun ohi. Loppuperusasento vähän vino ja sitten otettiinkin toinen luoksetulo, jossa mun oli tarkotus ohjata namilla Reiska hienosti loppuperusasentoon. Noh, ei se ihan onnistunu ko Reiskalla meni pasmat sekasin namista eikä voinu keskittyä kunnolla perusasentoon, oliskoos sillä ollu nälkä. Olin kuitenkin tosi tyytyväinen. Hienot suoritukset.

Kaukokäskyjä: pomppii kun aropupu eteenpäin ja harjoteltiin nyt sitten silleen, että mä oon ihan viekossa ja sitten vielä avitan nameilla. Toimii, mutta jos menen vähänkin kauemmas, niin alkaa tulemaan eteenpäin. Tota pitäis harjotella ja tohon varmaan tarvis joku keksiä...Kahtotaan ja ideoitahan aina otetaan vastaan...

Mua oikein huvitti treeneissä kun siellä oli yksi kilpailevien ryhmästä ja se ohjaaja kovasti Reiskan vieressä leikitti ja riehutti omaa koiraansa. Huomasi kun Reiska ei ollenkaan voinut keskittyä muuhun kun sen leikin seuraamiseen ja kysyi multa, että pitäisköhän mun mennä koiran kanssa kauemmas teistä. Totesin, että ei kun pysy siinä. Tyyppi katto mua vähän silleen, että jos mä tästä menisin muualle niin tekin saisitte treenata..Olin siihen, että ei kun sä hemmetti soikoon oot siinä ja tuotat meille just niin paljon häiriöö kun vaan aikaan saat, koska tää ottaa niin paljon häiriöö ja sitä pitää harjotella (eikä kyllä olla ko vasta kaks vuotta harjoteltukaan) niin hemmetisti jos tästä koirasta meinaa saada hyvän..Noh, se tyyppi jäi sit siihen leikittään koiraansa.. =)

Tosi tyytyväinen olin treeneihin vaikka koira olis voinu olla enemmän läsnä ja tehdä enemmän omalla tasollaan, seuraaminen kun oli ala-arvosta, mut hyvä fiilis tosissaan jäi =)

Illalla sitten isännän kanssa päätettiin viettään kahdenkeskistä aikaa ja jätettiin pojat kotiin ja mentiin vähän ajeleen ja syömään...Semmonen näppärä Karkkila - Loppi - Nurmijärvi -retki tehtiin ja oli ihan kivaa vaihtelua normiperjantaihin =)